Gymnasieskola

Sunnerbogymnasiet är en kommunal gymnasieskola i Ljungby. Skolan har många nationella program plus idrottsprofiler. Länk: Sunnerbogymnasiet

I Ljungby kommun finns också en fristående gymnasieskola. Det betyder att inte kommunen driver skolan. Länk: Fristående gymnasieskolor

Ansök på webben

Du som ska välja gymnasieutbildning i Ljungby kan göra ansökan på webben. Du måste också lämna en underskriven papperskopia. Ansök till gymnasieskolan

Resa

Du kan få resebidrag om du

  • är under 20 år
  • har mer än fyra kilometer till skolan
  • studerar på heltid

Om du kan åka med buss eller taxi får du ett busskort. Om inte det går kan du ansöka om kontant resebidrag.

Inackorderingsbidrag

Om du bor i Ljungby kommun och går i gymnasieskola kan du få inackorderingsbidrag. Läs mer om inackorderingsbidrag.

Kontakt

Om du har frågor så hör av dig till oss.

Antagningskansliet

Kommentera