Gymnasieskola

Sunnerbogymnasiet är en kommunal gymnasieskola i Ljungby. Skolan har många nationella program plus idrottsprofiler. Länk: Sunnerbogymnasiet

I Ljungby kommun finns också fristående gymnasieskolor. Länk: Fristeånde gymnasieskolor

Ansök på webben

Du som ska välja gymnasieutbildning i Ljungby kan göra ansökan på webben.  Du måste fylla i dina val på webben.  Du måste också lämna en underskriven papperskopia. Ansök till gymnasieskolan

Resa

  • Är du under 20 år
  • har mer än fyra kilometer till skolan
  • och studerar på heltid så kan du ha rätt till resebidrag.

Om du kan åka med buss eller taxi får du ett busskort. Om inte det går kan du ansöka om kontant resebidrag.

Inackorderingsbidrag

Om du bor i Ljungby kommun och går i gymnasieskola kan du få inackorderingsbidrag.

Kontakt

Om du har frågor så hör av dig till oss.

Kontakt

Kommentera