Grundskola

Alla barn mellan 7 och 16 år ska gå i grundskolan. Ditt barn placeras på den skola som är närmast hemmet. Du har rätt att välja en annan skola om där finns plats. Att gå i grundskolan kostar inget.

I Ljungby stad finns fem grundskolor: Astradskolan, Ekebackenskolan, Hjortsbergskolan, Kungshögsskolan och Stensbergskolan.

Utanför Ljungby stad finns skolor i: Angelstad, Agunnaryd, Bolmsö, Hamneda, Lagan (Åbyskolan), Lidhult, Ryssby och Vittaryd.

Elever i klass 7 till 9 går på Kungshögsskolan, Astradskolan eller Åbyskolan.

Länk: Grundskolor i Ljungby kommun

Skolskjuts

Ditt barn får skolskjuts om ni har långt till skolan. Om du valt en annan skola ska ditt barn få skolskjuts om det inte blir dyrare för kommunen.

Kontakt

Om du har frågor så hör av dig till oss. 

Kommentera