Lättlästa sidor om kommunen

Här kan du läsa om Ljungby kommun. Vi vill berätta för dig vad kommunen kan hjälpa dig med. Du ska också få veta hur kommunen fungerar.

Kontakta kommunen

Du kan ringa till Ljungby kommun på telefonnummer 0372-78 90 00.

Du kan ringa måndag, tisdag, onsdag, torsdag från klockan 7.30 på morgonen till klockan 12 och från kl. 13-16.30 på eftermiddagen.

På fredag kan du ringa från klockan 7.30 på morgonen till klockan 12 och från kl. 13 till klockan 16 på eftermiddagen.

Teletal

Med Teletal kan du få hjälp när du ska ringa någon. Till exempel kan en person hjälpa dig att skriva ner saker från samtalet. Teletal är gratis. 

Läs mer på www.teletal.se.