Aktuella upphandlingar
Förteckning över kommunens upphandlingar i OPIC
Här kan du läsa mer om upphandlingsprocessen i sex steg:
Kommunen har ett behov av att köpa in en vara eller tjänst. Detta görs via en upphandling.
Utifrån behov sätts krav på varan eller tjänsten som ligger till grund för upphandlingen. Dessa krav måste du som leverantör uppfylla. Dessa krav sammanställs i ett förfrågningsunderlag. Detta underlag består av; administrativa bestämmelser, krav på leverantören (kvalificering), krav på den vara eller tjänst som ska köpas, utvärderingsgrunder samt kommersiella villkor.
Upphandlingen annonseras för att spridas till potentiella leverantörer. Är det en upphandling som passar dig ska du förbereda dig för att lämna anbud.
Här hittar du Ljungby kommuns pågående upphandlingar
På Mercells webbplats hittar du och kan du registrera dig för att prenumerera på aktuella upphandlingar som är intressanta för ditt företag
Leverantörer lämnar anbud som kontrolleras och utvärderas av den upphandlande organisationen. Var noga med att ditt anbud är komplett och att inget saknas.
Säkerställ ditt anbud
Den leverantör som lämnat anbud och som kan uppfylla kravställningen och leverera rätt kvalitet till bäst pris tilldelas avtalet. Upphandlingen är klar.
Vann du affären?
Grattis, du har blivit en av Ljungby kommuns utvalda samarbetspartners Tillsammans med dig vill vi skapa ett bra och utvecklande samarbetsklimat för båda parter under kommande avtalsperiod.
Har du som företagare frågor kring ett befintligt avtal kan du kontakta den person som är avtalsansvarig för aktuellt avtal. Vem det är framgår i ditt avtal.
Vann du inte affären?
Om ditt anbud inte antogs ta reda på varför ditt anbud inte vann upphandlingen och ta lärdom av detta inför framtida anbudsinlämningar.
Var alltid noggrann när du läser upphandlingsdokumenten och utformar anbudet. Varje upphandling är unik och kraven varierar från upphandling till upphandling.
Vi vill att du fortsätter lämnar in anbud på kommande upphandlingar.
Ljungby kommun använder elektronisk avtalssignering (e-signering) i TendSign.
För att kunna e-signera i TendSign behöver du som anbudsgivare själv se till att behörig firmatecknare har giltigt BankID vid tiden för avtalssignering.
Innan signering finns det möjlighet att kontrolläsa dokumenten som ska signeras.
Leverantören utför sitt uppdrag enligt avtalets villkor och tillsammans följs kvaliteten på arbetet upp.
All fakturering ska ske elektroniskt enligt Lag (2018:1277) om elektroniska fakturor till följd av offentlig upphandling.
Ljungby kommun ställer därför som krav att all fakturering ska skickas elektroniskt. Här läser du mer om hur du skickar fakturor till Ljungby kommun.
Kommentera