Gå till innehåll
2 driftmeddelanden

Service och kvalitetsarbete

Här hittar du kommunens egna kvalitetsrapporter men även rapporter gjorda av andra aktörer som granskar kommunens verksamhet.

Kommunens kvalitet i korthet (KKiK)

KKiK är ett nationellt projekt som omfattar cirka 180 kommuner. De utmanar sig själva genom att ta fram nyckeltal och jämföra resultat för att lära och utveckla verksamheten. KKiK ger en bra lägesbild av kommunen som kan utgöra grund för styrningen av kommunen, och i dialog med medborgarna samt för utveckling.

Resultatet av undersökningen ska användas som underlag för en dialog mellan förtroendevalda och medborgare kring kommunens kvalitet.

I Kolada kan du se Ljungby kommuns resultat i sin helhet.

Kolada är en öppen och kostnadsfri databas som innehåller över 6000 nyckeltal och flera olika analysfunktioner. Den används för att stödja arbetet med analys, jämförelser och uppföljning i kommuner och regioner i Sverige. Databasen drivs av Rådet för främjande av kommunala analyser (RKA) och är ett verktyg för att förbättra effektiviteten och produktiviteten inom offentlig sektor2

Koladas webbplats Länk till annan webbplats.

Vad kostar verksamheten?

Om du är intresserad av hur mycket Ljungby kommuns verksamheter kostar jämfört med andra kommuner kan du jämföra det på Koladas webbplats.

Nyckeltal för Ljungby kommun Länk till annan webbplats.

Jämförelser

Det finns mycket officiell statistik om offentliga verksamheter. Här hittar du länkar till jämförelser om den kommunala verksamheten.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
25 oktober 2024