titelbild

Konsumentvägledning

Konsument Ljungby hjälper dig att ta reda på vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument. Du kan få vägledning om vad som gäller före och efter köp av varor och tjänster, vilka lagar som gäller vid reklamationer, stöd i att granska avtal och anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden, ARN, exempelvis. Även företagare är välkomna att ställa frågor.

Konsument Ljungby ger vägledning till invånare i följande kommuner: 

  • Emmaboda,
  • Ljungby,
  • Markaryd och
  • Torsås.

Vi förhåller oss neutrala och agerar inte ombud. Vår hjälp ska endast ses som en allmän vägledning och är inte bindande.

Välkomna att kontakta oss så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. Utgångspunkten är att du får svar på samma sätt som frågan kommit in på. Våra tider för besök gäller för boende i Ljungby och Markaryds kommuner.

Kontakta oss gärna även vid förfrågningar om föreläsningar. Vi kommer gärna ut om ni samlar minst 15 personer. 

Allmän konsumentinformation finns på www.hallakonsument.se. För direkt vägledning kan man ringa Hallå Konsument på tfn. 0771-525 525, mejla på info@hallakonsument.se eller kontakta via chatten på deras webbplats.

Kommentera