Anpassad skola finns för elever som inte klarar den vanliga skolan. Anpassad skola anpassas till vad eleverna klarar.
Skolor i Ljungby
Elever på anpassad grundskola går på Kungshögsskolan.
Elever som går på anpassad gymnasieskola går på Sunnerbogymnasiet.
Anpassad skola
Eleverna läser ämnen eller ämnesområden.
Anpassad gymnasieskola
På Sunnerbogymnasiet finns individuellt program samt vissa andra program.
Du kan ringa skolan för att få veta mer.
Anpassad utbildning för de som är vuxna
På Sunnerbogymnasiet finns som anpassad utbildning för de som är vuxna.
Kontakt
Om du har frågor så hör av dig till oss.
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 16 september 2024