titelbild

För fastighetsägare

Precis som tidigare ansvarar du för sophanteringen i dina fastigheter, och gällande matavfallssorteringen har du en nyckelroll. Ditt jobb är att stötta dina hyresgäster och vårt jobb är att stötta dig som fastighetsägare. Tillsammans ska vi göra det lätt att göra rätt.

Startmaterial till hyresgäster

Vi har levererat startmaterial (med påsar, behållare och informationsblad) till alla fastighetsägare med flerbostadshus i kommunen. Fastighetsägare har ansvar för att alla hyresgäster får ett startmaterial. Har du inte fått det? Hör av dig till oss!

Se till att det finns påsar

Som fastighetsägare har du ansvar för sophanteringen i era fastigheter. Det innebär att du behöver se till att det finns påsar tillgängliga för alla hyresgäster. Det är du som har koll på hur det fungerar i dina fastigheter. Dessutom känner du era hyresgäster, er vardag och er organisation bäst. Därför är det upp till er att avgöra hur påsarna ska delas ut och vilka rutiner ni vill ha kring det. I broschyren som skickats till dig som fastighetsägare (och finns för nedladdning längst ner på sidan) finns några tips kring det här.

Innan påsarna tar slut hos er gör ni en beställning till VA- och renhållningsavdelningen som levererar påsar till er efter överenskommelse. 

Informera - så funkar det i vårt hus

Information om hur man sorterar (vad som är matavfall och inte etc.) ingår i startmaterialet som delats ut. Du som fastighetsägare behöver upplysa dina hyresgäster om hur man får nya påsar hos er. 

Tveka inte - hör av dig!

Den här sidan uppdateras och fylls på med information löpande. Om du inte hittar det du söker eller har någon fundering är du såklart välkommen att höra av dig.

Kontakt

Kommentera