Gå till innehåll
2 driftmeddelanden

Synpunkter och klagomål

Här kan du lämna synpunkter till Ljungby kommun. För oss kan en synpunkt vara ett förslag, klagomål, beröm eller en fråga. Du kan också lämna en synpunkt om en otrygg plats.

Enklare frågor som rör exempelvis öppettider och kontaktuppgifter kan du skicka till kontaktcenter@ljungby.se

Felanmälan

Felanmälan på gata, vatten och avlopp samt park och natur ska inte lämnas in som en synpunkt utan ska registrera som en felanmälan.

Lämna din synpunkt

Vårt mål är att skicka ett svar till dig inom tio arbetsdagar. Under semesterperioden kan det ta längre tid än så innan du får ett svar. Väljer du att inte ange dina kontaktuppgifter kan du läsa svaret på din synpunkt här på webbplatsen när ärendet är avslutat. Detta kan ta upp till 30 dagar.

Anger du en e-postadress får du inom två arbetsdagar en bekräftelse med uppgifter om vem som ska svara på synpunkten. Även detta kan ta något längre under semesterperioden.

Din synpunkt blir en allmän handling. Mer information om allmän handling hittar du på sidan Allmänna handlingar.

Vid handläggningen av din synpunkt behandlas dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen. Läs mer på vår sida om dataskyddsförordningen Personuppgiftsansvarig är kommunstyrelsen.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
2 oktober 2024