Vill du hjälpa oss att samla in förpackningar från flerbostadshus? Då är ditt företag välkommet att ansöka om att bli godkänd entreprenör inom vårt auktorisationssystem.
Insamling av förpackningar och returpapper
Ljungby kommun ansvarar för insamling och transport av avfall från flerbostadshus samt returpapper. För att kunna anlita entreprenörer behöver vi först godkänna er genom en auktorisation med ett antal uppställda krav. Alla entreprenörer som ansöker och som uppfyller kraven blir auktoriserade av kommunen.
Så ansöker du om att bli godkänd entreprenör
Auktorisationssystemet gäller fastighetsnära insamling av förpackningar från flerbostadshus och samlokaliserade verksamheter. För mer information och ansökan om att bli godkänd entreprenör, kontakta VA- och renhållningsavdelningen.
När ditt företag har blivit godkänt publicerar vi företagets namn på sidan godkända avfallsentreprenörer. Den uppdateras så fort en entreprenör har blivit godkänd.
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 20 november 2024