Gå till innehåll
2 driftmeddelanden

För hemtjänstutförare

Den här sidan innehåller dokument, länkar och övrig information för de som utför hemtjänst i Ljungby kommun.

Treserva inloggning

Innan du gör en felanmälan, läs detta:

Problem
Ingen användare på din arbetsplats kommer in i Treserva.

Lösning

  1. Starta om datorn och prova en gång till
  2. Gör en felanmälan till Treserva support treserva.support@ljungby.se (endast kontorstid)
  3. Gör en felanmälan till helpdesk via helpdesk@ljungby.se (endast kontorstid)
  4. Tillämpa manuella rutiner tills Treserva är igång igen.

Problem
Inloggningsproblem i Treserva Webb:
Ett fel har uppstått: Logon failure: unknown name or bad password.

Lösning
Om du får detta felmeddelande ska du kontakta din chef som kan hjälpa dig med ditt användarid och/eller lösenord

Problem
Treserva har låst sig.

Lösning
Starta om datorn och försök igen.

Problem
Genomförandejournal låst. Denna text visas när du öppnar en genomförandejournal i Treserva webb: Genomförandejournal hemtjänst - Används just nu av Maria Karlsson. Den låstes 2024-04-15 08:43:43 och är nu endast läsbar.

Lösning
Detta beror på att en användare har journalen öppen för att skriva i den. Men om det har gått lång tid så har användaren förmodligen inte stängt journalen på riktigt sätt och den är därmed låst. Samma användare kan låsa upp journalen genom att gå in på den och sedan stänga den korrekt. Du kan kontakta din sektionschef eller göra en felanmälan för att få journalen upplåst.

Övriga problem, frågor och felanmälningar
Kontakta Treserva support på treserva.support@ljungby.se (endast kontorstid)

Sidinformation

Senast uppdaterad:
12 november 2024