Gå till innehåll
3 driftmeddelanden

Lättläst

Alla barn som bor i Sverige måste gå i grundskolan. I Sverige går barn i grundskolan tills de fyller 16 år.

Barn som är 6 år gamla
ska gå i förskoleklass.

I förskoleklass kan barn
lära sig läsa och skriva.
Barnen får också leka
med nya kompisar.

Barn som är 7 år gamla
går i grundskolans första klass.
I Sverige går barn i grundskolan
tills de fyller 16 år.

Alla barn som bor i Sverige
måste gå i grundskolan.
Det är för att barnen ska lära sig
att läsa och skriva.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
25 september 2024