Syftet med ett platsvarumärke är att stärka den geografiska platsen Ljungby kommun. Att marknadsföra Ljungby som plats för att generera fler invånare, besökare och investeringar.
Vi är många som vinner på att det går bra för Ljungby. Alla som lever, bor, jobbar eller driver företag här. Många av oss gör redan mycket som sätter Ljungby på kartan och det finns ett gott samarbete mellan oss. Nu har vi också en gemensam avsändare, en gemensam flagg, i form av ett platsvarumärke.
Vad är ett platsvarumärke?
Ett platsvarumärke är de samlade tankar och känslor som associeras med en specifik plats. Platsvarumärket formas och ägs gemensamt av alla som bor och verkar på platsen. Alla platser har ett varumärke, vare sig man jobbar aktivt med det eller inte.
Vi vill jobba mer aktivt och medvetet med Ljungbys platsvarumärke, för att tillsammans öka kännedomen om Ljungby. Vi vill väcka en längtan hos fler till livet här, med allt det har att erbjuda.
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 4 november 2024