Gå till innehåll
2 driftmeddelanden

Inspiration och mallar

Varje gång vi sätter platsvarumärket i sitt sammanhang, det vill säga tillsammans med det som finns och händer här, skapar vi en värdefull koppling till vår plats.

Platsvarumärket är utformat för att kunna anpassas till olika sammanhang och platser i kommunen. Lyft fram ditt företags eller förenings budskap med stöd av konceptet "att berätta om", så blir det enkelt att använda, se några exempel nedan!

Sammanhang och styrkor

Spinn gärna vidare på "en plats att berätta om". Ditt företag eller din förening kan använda er logotyp och era färger tillsammans med Ljungby-loggan och skriva det budskap som ni vill förmedla. Här kan ni välja om ni vill skriva platsen/föreningen/företaget innan ert budskap. Exempel:

  • Föreningens logotyp + Ljungby-loggan + plats/förening + budskap:
    "Ryssby IF, fotbollshistoria att berätta om"
  • Föreningens logotyp + Ljungby-loggan + budskap:
    "En upplevelse att berätta om"
  • Företagets logotyp + Ljungby-loggan + företag + budskap:
    "Hotell Terraza, ett familjeföretag att berätta om"
  • Företagets logotyp + Ljungby-loggan + plats/företag + budskap:
    "Lagan, internationella företag att berätta om"

Platser

Inom kommungränsen, när vi pratar med och riktar oss till personer som redan är på plats här, kan "en plats att berätta om" exempelvis användas på följande sätt:

Ryssby – en plats att berätta om
Lidhult – en plats att berätta om
Lagan – en plats att berätta om

Det kan förslagsvis användas på välkomstskyltar till orten, i kommunikation på plats i samhället så som anslagstavlor, föreningslokaler, butiker, hembygdföreningar med mera.

Ljungby – en plats att berätta om, används i alla sammanhang när vi pratar med eller riktar oss till personer utanför kommungränsen.

Mallar

Nedan finns förslag på layout. Förslagen visar hur logotyper, text och bild ska samspela. Mellan Ljungby-loggan och din logotyp ska en tunn skiljelinje finnas. Skiljelinjen ska vara lika hög/lika lång som platsvarumärket Ljunby. Liggande eller stående format väljs utifrån vad som passar bäst på ytan.

Platsen i sammanhanget kan antingen vara den fysiska platsen eller föreningen/företagets namn. Det går också bra att plocka bort platsen och bara skriva ert budskap. Se exempel på kasse nedan.

Exempel på mallar

Resultat

Föreningens logotyp + Ljungby-loggan + budskap =

Tygkasse

Ljungby-loggan på webbplats och produkter

Logotypen kan självklart också användas på produketer och webbplatser.

Exempel på webbplats
Exempel på produktplacering

Observera att bilderna ovan är bildmontage och endast skisser!

Sidinformation

Senast uppdaterad:
31 oktober 2024